Sunday, February 4, 2007

ثبات در انجام کارها

دیروز یکی از دوستانم به من گفت که احساس میکند، انسانی نیست که دارای ثبات قدم باشد. وی فکر میکرد که دست به هر کاری که میزند، پس از مدتی آن را ول خواهد نمود. خیلی ناراحت بود
روی این حساب، من پیش خودم فکر کردم که آیا انسانها دارای ثبات قدم به صورت ذاتی یا اکتسابی هستند ویا خیر، اصولا چنین مفهومی وابسته به مسائلی دیگر است؟
به نظر من، آن دوستم به هیچ وجه آدم تنبل و کون شلی نیست. پس چرا اکثر کارهایی را که شروع کرده، ول میکند.؟ باید دانست که برای ادامه ی هر کاری در زندگی، بیشتر از آنکه نیازمند ثبات رای و یا پافشاری در کارها باشیم، نیازمند دلیل هستیم. بله ، تنها یک دلیل منطقی، آن هم در ذهن دلیل آورنده، می تواند باعث شود که کاری را که شروع نموده به صورت مداوم ادامه دهد. پس بهتر است بگوییم، کسانی که استمرار بهتری در کارهایشان دارند، دارای دلایل قویتری در زندگی ی خود هستند. پس ما همگی هنگام چرا در علفزارها بهتر است به دنبال دلایل محکمتری برای زندگی باشیم

No comments: